Tulburări psihiatrice la copii și adolescenți în timpul pandemiei COVID-19

Introducere

Tulburări psihiatrice

Lumea se confruntă cu una dintre cele mai importante provocări globale de la al doilea război mondial: boala coronavirusului 2019 (COVID-19). Acest focar epidemic a început în decembrie 2019, cauzat de sindromul respirator acut sever coronavirus 2 (SARS-CoV-2).

În prezent, ne confruntăm cu o situație cu consecințe tragice, pandemia COVID-19 care a fost declarată de OMS drept o urgență de sănătate publică.

O criză fără precedent!

Cu mai multe fațete (de sănătate, ocupaționale, economice și sociale) care va avea un impact deosebit asupra țărilor în curs de dezvoltare. Măsurile preventive pentru evitarea capturării virusului includ distanțarea socială și confinarea. Aceasta constituie, de asemenea, un alt tip de amenințare, deoarece produc un impact major asupra societății.

Reziliența

Este definită ca fiind capacitatea de a face față circumstanțelor de mediu care probabil necesită de la copii un grad semnificativ de adaptare psihologică, socială sau neurobiologică. Aceasta constituie o abatere de la mediul așteptat. Experiențele adverse din copilărie sunt frecvente.

De exemplu, unele studii arată că până la 66,7% dintre adolescenți au experimentat cel puțin o adversitate și aproape 50% mai mult decât una.

Cele mai frecvente adversități raportate sunt bolile care afectează părinții (24%), dificultățile financiare (22%), discordia familială (18%) și consumul de alcool parental (17%). În timpul pandemiilor, amploarea acestor adversități poate crește .

Rutter a fost unul dintre primii autori care a indicat rolul adversității psihosociale în etiologia tulburărilor mentale. El a dezvăluit că dezvoltarea psihopatologiei a fost asociată cu alți factori de adversitate pe care îi va avea un copil.

Studii

Studiile ulterioare cu grupul său au identificat indicatorii de adversitate și au luat în considerare șase caracteristici familiale și de mediu:

clasă socială scăzută, discordie maritală gravă, familii cu mai mult de patru copii, criminalitate paternă, tulburări mentale paterne și ședere într-o casă de îngrijire. Prezența a doi factori crește probabilitatea tulburărilor mentale de până la patru ori și a patru factori de până la zece ori.

Puține studii în America Latină au studiat această asociere între adversitatea psihosocială și tulburările mentale, deși confirmă această relație.

Studiile la copii în timpul acestei pandemii sunt rare.

Un studiu raportează că factori precum:

  • carantină prelungită
  • teama de infecție
  • frustrare și plictiseală
  • lipsa de contact cu colegii de clasă și profesori
  • lipsa de spațiu acasă
  • pierderea celor dragi

Toate acestea generează repercusiuni psihologice la copii și adolescenți.

Obiective

Obiectivul acestui articol este de a revizui datele disponibile în literatura de specialitate actuală despre efectul pandemiei la copii și adolescenți care au deja o tulburare psihiatrică.

Metode

O căutare de literatură a fost efectuată pe PubMed și SCIELO. Însă din cauza condițiilor excepționale ale pandemiei, direct în motoarele de căutare precum Google și Safari.

Această căutare a oferit informații din partea organizațiilor oficiale specializate și a celor dedicate psihiatriei copiilor și adolescenților.

Au fost dezbătute și subiecte de sănătate publică la nivel mondial, precum:

  1. Organizația Mondială a Sănătății (OMS)
  2. Academia Americană de Psihiatrie a Copilului și Adolescenților (AACAP)
  3. Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF)
  4. Instituto Colombiano de Bienestar Familiar (ICBF)
  5. Institutul columbian de bunăstare familială

Nu s-a aplicat nicio limită de dată articolelor găsite și au fost incluse doar articolele publicate în engleză și spaniolă.

Referințele bibliografice ale articolelor localizate au fost, de asemenea, revizuite pentru a extinde sursele de informații.

Următoarele cuvinte cheie au fost utilizate pentru căutare:

  • Pandemie
  • COVID-19
  • Copii și adolescenți
  • Familie
  • Stres emotional
  • Telepsihiatrie
  • Telesănătate mentală
  • Telemedicină
  • Tulburare de deficit de atenție-hiperactivitate
  • Tulburare a spectrului autist
  • Neurologie
  • Bipolar
  • Anxietate
  • Schizofrenie
  • Dizabilitate intelectuală
  • Tulburare de opoziție
  • Psihoză
  • Anxietate
  • Fobie
  • Depresie și doliu.

De asemenea, au fost utilizate combinații ale acestor cuvinte cheie în engleză și spaniolă.

 

Rezultate

Sunt prezentate datele obținute în urma căutării despre tulburările psihiatrice preexistente la copii și adolescenți în timpul pandemiei COVID-19.

Familii și copii în timpul COVID-19

Coronavirusul și COVID-19 sunt o amenințare cu caracteristici complexe și o durată incertă, care a determinat numeroase țări să introducă un blocaj obligatoriu.

Repercusiunile în contextul social rezultate din dinamica dintre amenințare (virusul) și măsurile preventive ( blocare) exercită o presiune care afectează în cele din urmă nucleul familiei.

Între timp, blocarea este o măsură care a generat rate ridicate ale șomajului și o lipsă de trai pentru lucrătorii independenți. Un blocaj îndelungat și impunerea restricțiilor asupra libertății sunt factori de risc pentru un impact psihologic mai mare.

Relațiile

Afișează relația dintre diferitele elemente.

  1. Relația dintre diferitele elemente: amenințare, izolare și impact asupra familiei și a copiilor.
  2. Relația dintre diferitele elemente: amenințare, izolare și impact asupra familiei și a copiilor.

Familiile au suferit schimbări bruște și de mare impact în cursul pandemiei. Mai mult, închiderea prelungită și șomajul cresc riscul în rândul părinților de consum mai mare de alcool și alte substanțe, abuz de partener, discordie familială, abuz asupra copiilor și abuz sexual. Familiile deja expuse violenței intrafamiliale vor continua să aibă un risc latent, iar cu cât abuzatorii au mai multe dificultăți financiare și cu cât durează închiderea, cu atât vor exista mai multe posibilități de abuz.

În timpul acestei pandemii, China a prezentat un număr mai mare a cazurilor de depresie și anxietate la adulți, care sunt factori potențiali de adversitate pentru copii și adolescenți care coabitează.

Ce contează

În general, copiii se descurcă mai bine cu astfel de situații dacă au alături un adult stabil și senin. Cu toate acestea, pe lângă factorii legați de mediul familial, trebuie luați în considerare și factorii individuali: caracteristicile copilului (cum ar fi temperamentul), istoricul adversității, capacitatea de a face față și rezistența, care împreună vor modula răspunsul la amenințare. Pentru unii copii, închiderea școlilor implică factori precum lipsa accesului la educație și hrană, lipsa contactului față în față cu colegii de școală și cu profesorii semnificativi și imposibilitatea de a-și desfășura activitățile sportive și de agrement, printre altele.

Evaluarea tulburărilor psihice la copii și tineri în timpul pandemiei.

Există anumite considerații comune pentru evaluarea și tratamentul tinerilor cu tulburări mentale diferite în contextul COVID-19.

  • Aplică strategiile și recomandările destinate tinerilor din populația generală pentru menținerea sănătății fizice și mentale.
  • Sunt mai vulnerabili la efectele psihologice negative ale pandemiei și blocării.
  • Pot apărea probleme de comportament care afectează respectarea măsurilor de distanțare socială.
  • Este mai probabil să aibă contact frecvent cu membrii familiei, îngrijitori, profesioniști și oameni din comunitate.
  • Ar putea avea comorbidități sistemice care cresc riscul de complicații legate de COVID-19.
  • Trebuie să aibă în continuare aceeași intensitate de îngrijire acordată de profesioniștii din domeniul sănătății ca înainte de a fi recomandate strategiile de telesănătate.
  • Fii atent la semne de stres la pacienți, membri ai familiei și îngrijitori.
  • Rugați îngrijitorii să încerce și să mențină cât mai mult posibil o expresie emoțională pozitivă sau neutră, deoarece tinerii pot învăța să copieze strategiile de coping ale părinților lor.
  • Oferiți tratament farmacologic dacă este indicat. Dacă pacientul ia deja medicamente, acesta trebuie să continue ca înainte.
  • Barierele de acces sau continuarea tratamentului pot crește riscul de infecție COVID-19 din cauza unui control comportamental mai slab.
  • Pacienții sau îngrijitorii trebuie să evite creșterea dozelor de medicamente din proprie inițiativă.
  • Dacă sunt necesare medicamente suplimentare, asigurați o monitorizare regulată de către echipa de tratament.
  • Acordați o atenție specială aplicării injecțiilor la depozit și determinării concentrației serice a medicamentelor, deoarece aceste activități ar putea crește riscul de transmitere a virusului.
  • Elaborați un bilanț risc-beneficiu al nevoii de îngrijire față în față
  • Analizați cu atenție nevoia de spitalizare, cântărind în mod corespunzător riscul pentru tânăr și impactul asupra departamentului.
  • Dacă este necesară spitalizarea sau îngrijirea critică, persoana și familia trebuie să primească sprijin pentru a le ajuta să înțeleagă și să gestioneze procesul.

Tulburări psihiatrice preexistente

Literatura din acest domeniu este destul de redusă. Răspândirea rapidă a pandemiei a limitat performanța unor studii mai durabile și de o calitate mai bună. Cea mai mare parte a literaturii cuprinde editoriale, opinii ale experților și documente de consens emise de organizații. Publicațiile existente despre cele mai notabile grupuri de tulburări mintale din copilărie și adolescență sunt menționate mai jos.

 

Tulburare de deficit de atenție-hiperactivitate (ADHD)

Grupul European de Orientare ADHD a publicat un ghid pentru tratamentul acestor pacienți în timpul pandemiei. Familiile sunt sfătuite să utilizeze strategii comportamentale pentru părinți pentru a-și îmbunătăți îngrijirea și pentru a reduce comportamentul opus, sfidător și perturbator. Cei care primesc alte terapii non-farmacologice trebuie încurajați să continue exercițiile care pot fi transferate la noile activități.

Screeningul

Screeningul față în față al riscului cardiovascular ar putea fi amânat până la o nouă notificare, deoarece riscurile depășesc beneficiile. Dacă este posibil, ritmul cardiac și tensiunea arterială trebuie luate împreună cu dispozitivele de uz casnic, în conformitate cu instrucțiunile relevante.

Puține recomandări sunt făcute cu privire la tratamentul farmacologic al ADHD. Utilizarea antipsihoticelor și sedativelor pentru tratarea comportamentului perturbator ar trebui limitată ori de câte ori este posibil. Mai mult, întrucât închiderea și distanțarea socială pot exacerba riscurile legate de ADHD, nu există niciun motiv imperios pentru a introduce „concedii medicamentoase” în timpul acestei crize.

Insomnia inițială poate fi un efect advers al tratamentului stimulativ, deși ar putea fi cauzată și de factori asociați pandemiei (stres, ridicarea târzie, întreruperea rutinelor etc.). Trebuie asigurată o igienă adecvată a somnului înainte de a lua în considerare inițierea sau ajustarea medicamentelor hipnotice (cum ar fi melatonina până la 5-6 mg / noapte).

Cefaleea este un posibil efect advers al tratamentului psihofarmacologic, iar acetaminofenul este recomandat pentru această sau alte dureri. Există incertitudine cu privire la posibilele efecte nefavorabile ale ibuprofenului la pacienții cu COVID-19.

Tulburări ale spectrului autist (ASD). Tulburări psihiatrice

Tinerii cu TSA necesită tratamente multimodale și participă de obicei câteva ore pe săptămână la intervenții cu terapeuți specializați acasă, în spital sau în centre specializate. În timpul blocării, este posibil să nu primească același sprijin față în față de la terapeuți sau intervenții externe.

Doctorul în psihologie Antonio Narzisi, de la Departamentul de Psihiatrie și Psihofarmacologie al Copilului din Fundația Stella Maris a Universității din Pisa (Italia), a publicat un set de sfaturi pentru a ajuta îngrijitorii copiilor cu TSA în timpul perioadei de blocare.

Sfaturi

Sfaturi pentru a ajuta îngrijitorii copiilor cu TSA în timpul blocării.

  • Explicațiile trebuie păstrate simple și specifice.
  • Poate fi utilizată o comunicare augmentativă și alternativă.
  • Solicitați ajutor terapeuților în pregătirea materialului.
  • Pentru tinerii verbali, explicația poate fi susținută cu hărți conceptuale.
  • Împărțiți activitățile zilnice.
  • Folosiți o cameră diferită pentru fiecare activitate.
  • Activitatea poate fi prezentată ca un joc de familie.
  • Utilizați o tablă pentru a nota activitățile programate.
  • Programează activități de joc.
  • Pot fi individuali sau pot implica familia.
  • Alegeți activitățile pe care copilul le preferă.
  • Un bun exemplu sunt activitățile cu piese de asamblat.
  • Folosiți jocuri serioase (cele în care scopul depășește simplul divertisment, cum ar fi educația, abilitățile de învățare sau schimbările comportamentale).
  • Alternativă educațională pentru jocuri video sau jocuri online. Multe dintre ele sunt gratuite și pot fi descărcate ca aplicații mobile.
  • Partajați jocuri video sau internet.
  • Nu încercați să împiedicați copiii să se joace pe computer.
  • Este util să stabiliți o regulă despre partajarea jocurilor video sau a internetului.
  • Acest lucru ar putea reduce riscul de izolare sau dependență de internet.
  • Susțineți și împărtășiți interese speciale.
  • Planificați câteva activități familiale pentru a împărtăși aceste interese
  • Contact cu colegii de clasă și profesorii.
  • Cel puțin un contact săptămânal cu un coleg de clasă și un profesor
  • Modalitatea va depinde de preferințele tânărului
  • Opțiuni: o scrisoare, un apel telefonic sau un apel video69
  • Trebuie permisă o cantitate adecvată de timp liber în timpul zilei

Ce trebuie să urmărim! Tulburări psihiatrice

Tinerii cu TSA prezintă frecvent tulburări de anxietate și blocare care pot fi dificil de asimilat pentru ei. În timpul închiderii, pot experimenta o creștere a stereotipiilor în faza inițială, care apare ca un comportament adaptativ care va dispărea treptat. Cu toate acestea, ele pot demonstra, de asemenea, mișcări crescute, deoarece ieșirile în locuri pe care le-au plăcut anterior vor fi amânate. În mod similar, părinții lor experimentează un grad mai mare de stres și susceptibilitate decât părinții copiilor cu alte dizabilități.

O opțiune de urmărire pentru terapeuți este realizarea de videoclipuri despre comportamentul copilului în timpul jocului liber sau al sesiunilor structurate acasă. Acest lucru le permite să monitorizeze pacienții.

Dizabilitate intelectuală (ID). Tulburări psihiatrice

Facultatea de psihiatrie cu dizabilități intelectuale a Colegiului regal de psihiatri din Regatul Unit a publicat un ghid despre COVID-19 și persoanele cu dizabilități intelectuale.

Tinerii cu ID sau tulburări de dezvoltare intelectuală prezintă un risc semnificativ de infecție din cauza unei prevalențe mai mari a comorbidităților sistemice, a obiceiurilor lor personale și a faptului că unii dintre ei trăiesc în medii comunale cu expunere constantă la alte persoane (din cauza gradului de sprijin de care au nevoie). Sunt, de asemenea, mai vulnerabili la schimbările de îngrijire.

Impactul pandemiei. Tulburări Psihiatrice

Deși impactul pandemiei, blocării și modificărilor în îngrijirea sănătății mintale a acestor tineri. Asupra familiilor și îngrijitorilor lor este încă incert, ar putea genera o creștere a stării de rău, a comportamentelor perturbatoare, a anxietății legate de sănătate și a tulburări sau exacerbarea celor existente.

Se propune identificarea familiilor cu risc mai mare sau mai vulnerabile, cum ar fi cele cu tineri care s-au întors acasă din instituții sau cele ale căror locuințe sunt expuse riscului. Recomandarea este să lucrați în colaborare cu echipa de asistență socială.

Copiii și adolescenții cu ID sunt printre cei mai vulnerabili din cauza nevoii lor de îngrijire clinică la nivel înalt în serviciile spitalicești. Angajarea acestora în tratament și recuperare în contextul distanțării sociale, în special cu cei care contractă infecția, este o provocare pentru personal. Unii subiecți vor necesita reținere fizică sau farmacologică dacă prezintă agitație în timpul blocării, măsură pe care psihiatrul curant ar trebui să o indice în mod individual.

Toți pacienții ar trebui să aibă un plan de acțiune pentru sănătate și un pașaport de spital cu detalii despre situația lor de sănătate care le crește vulnerabilitatea la complicațiile COVID-19. În mod ideal, personalul instruit în tratamentul pacienților cu ID ar trebui să fie la îndemână pentru a-i însoți în timpul procesului de spitalizare. În cele din urmă, persoanelor cu ID ar trebui să li se asigure un acces egal la intervențiile de sănătate.

Tulburări de anxietate. Tulburări psihiatrice

Psihiatrul copilului Nicola Keyhan a publicat un articol pe site-ul Societății canadiene de pediatrie în care explica cum să ofere sprijin tinerilor cu tulburări de anxietate în timpul acestei pandemii.

Persoanele cu tulburări de anxietate pot întâmpina mari dificultăți în adaptarea la schimbările actuale. În special cei cu frică de boală pot avea o anxietate înrăutățită în legătură cu infectarea și se pot angaja în spălarea excesivă a mâinilor. Această preocupare poate continua chiar și după încheierea perioadei de carantină. Unii copii cu anxietate de separare se pot atașa excesiv de îngrijitorii lor în timpul pandemiei și ar putea fi dificil să se întoarcă la școală. Anticiparea schimbărilor și tranziția pot face parte din planul de reluare a activităților.23 Mai mult, factori precum violența intrafamilială pot declanșa crize de anxietate la acești pacienți.

Când se întorc la activitățile lor la școală, pacienții cu fobie socială pot avea un nou focar din cauza faptului că au petrecut atât de mult timp evitând expunerea din cauza închiderii sau având fața parțial acoperită (cu o mască).

Tulburare obsesiv-compulsivă (TOC). Tulburări psihiatrice

Simptomele, cum ar fi reacția adaptativă, pot crește la pacienții cu tulburare obsesiv-compulsivă, deși cu sprijin pot reveni la starea lor anterioară. Grupul virtual de sprijin al Fundației Internaționale a Tulburărilor Obsesive-Compulsive a conceput câteva sfaturi specifice pentru părinții tinerilor cu TOC în contextul acestei pandemii.

 

Tulburare de stres posttraumatic (PTSD). Tulburări psihiatrice

Sprang și Silman au comparat simptomele PTSD la părinții și copiii aflați în carantină față de controalele necarantenate. Ei au descoperit că scorurile de stres post-traumatic sunt de patru ori mai mari la copii în carantină decât copiii care nu sunt în carantină. Au existat mai multe simptome în grupul aflat în carantină (28% versus 17%).

În timpul blocării, unii copii vor fi expuși discordiei familiale sau abuzului sexual. Evenimente adverse stresante care ar putea declanșa o tulburare de stres acut sau PTSD.

Recomandări pentru implementarea telepsihiatriei în Tulburări psihiatrice.

Consultările de telepsihiatrie vor fi probabil eficiente, adecvate și acceptate de părinți și copii. Acestea vor servi drept element de intrare pentru continuarea urmăririi cu aceeași modalitate, având în vedere durata pandemiei.

Pandemia ne obligă să punem în aplicare alternative la consultarea față în față și este momentul potrivit pentru a aplica telepsihiatria. Ar trebui luate în considerare anumite considerente pentru a ne adapta cu succes la acest nou context de consultare.

Cititorilor li se recomandă să consulte ghidurile actuale de telepsihiatrie pentru copii și adolescenți, pentru a extinde acest subiect.

Concluzii

Actuala pandemie și blocarea COVID-19 amenință cu exacerbarea simptomelor la copii și tineri cu o tulburare psihiatrică anterioară. Acest lucru se întâmplă în cadrul unei dinamici familiale afectate de o criză economică și socială. Deși nu există dovezi exacte despre efectele pandemiei actuale. Copiii și adolescenții cu tulburări psihiatrice sunt o populație vulnerabilă care necesită monitorizare și intervenții de către personal specializat. Barierele și riscurile actuale duc la îngrijirea în timpul pandemiei, în mod ideal fiind asigurată prin telepsihiatrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Suntem un magazin specializat in distributia de echipament  medical de calitate superioara dedicat personalului sanitar.

Categorii

Copyright © 2021 MedSmart & FirmeSrl . All Rights Reserved.

Add to cart